top of page
TTB007691761811469958-9149.jpg

השפתיים הקטנות שונות מאישה לאישה כפי שתווי הפנים שונים בין אדם לאדם, כך שטווח הנורמה הוא רחב, במחקרים לא נמצא קשר בין גודל השפתיים הקטנות והנאה מינית, אך נמצא קשר ברור בין תפיסת המראה של איבר המין הנשי כאסתטי לבין ההנאה המינית, כלומר נשים שמרוצות מהמראה של איברי המין שלהן, נוטות ליהנות יותר מיחסי מין.

ניתוח הקטנת שפתיים

הדרישה לניתוח הקטנת שפתיים גדלה בשנים האחרונות. המראה של איבר המין הנשי נקבע על ידי העיתונות המודפסת והאינטרנט, שבהם נראות דוגמניות עם שפתיים גדולות חלקות ומרווח צר בין השפתיים הגדולות, המסתירות את השפתיים הקטנות והעטרה של הדגדגן. מראה זה נתפס כמראה האידיאלי. רוב הנשים הפונות לניתוח להקטנת שפתיים עושות זאת מסיבה אסתטית, כלומר – הן אינן מרוצות מכך שהשפתיים הקטנות בולטות או משתלשלות מעבר לשפתיים הגדולות בעיקר בעמידה.

הדרישה לניתוח להקטנת שפתיים עולה בהתמדה. בבריטניה מספר הניתוחים להקטנת שפתיים קטנות המתבצע במערכת הבריאות הציבורית גדל פי 5 במהלך 10 שנים.

 

כיצד נקבעים הגודל והצורה של שפתי הפות?

הגודל והצורה של השפתיים הקטנות נקבע גנטית ובא לידי ביטוי בזמן ההתבגרות המינית. הריונות, לידות, חתך החייץ וקרעים בזמן הלידה, גורמים לנרתיק להתרחב ולעוות את השפתיים בפות. מהלך החיים והשינויים במראה העור משתנות גם השפתיים בפות ומקבלות מראה רפוי. תהליכים אלה גורמים לנשים לרצות לשפר את הפות והנרתיק.

 

פגיעה בדימוי האישי ובתחושת הנשיות

בגמר ההתבגרות המינית, כאשר הנערה מבחינה שהשפתיים הקטנות בולטות מעבר לגדולות או שקיימת א-סימטריה בולטת בין השפתיים הקטנות לגדולות או שהדגדגן בולט במיוחד, מתקבלת תחושה של פגם אסתטי במראה הגורם לבושה ולפגיעה בדימוי האישי. לכך יכולות להתלוות הפרעות תפקודיות ביחסי מין, במתן שתן, לדלקות נרתיקיות חוזרות ולבלט בביגוד צמוד. הרצון לשנות מצב זה קיים מיד בסיום ההתפתחות המינית, אך מטעמי בושה או חוסר מידע חולף זמן עד שהנשים מגיעות לייעוץ.

 

ניתוח להקטנת השפתיים

מטרת הניתוח היא ליצור מראה אסתטי באמצעות שינוי הגודל והצורה והתאמתן לשפתיים הגדולות ולעטרה של הדגדגן ולהגיע "למראה האידיאלי". הניתוח מתבצע בהרדמה כללית שטחית אורך כ- 40 דקות והאישה משתחררת לביתה כעבור שעתיים. קיימים כאבים ומעט דימום במשך מספר ימים לאחר הניתוח והתפרים נספגים עצמאית. חשוב שהניתוח יתבצע על ידי גינקולוג כירורג, המבצע ניתוחים אלו באופן שוטף.

bottom of page